söndag 4 oktober 2015

Nervositet och Prestation

Ja det går ju  lixom inte hand i hand direkt. Igår tävlade vi för sista gången i fortsättningsklass och jag var lika nervös som sista förta rundan. Jag fattar inte varför jag blir så jäkla nervös, vad är det i situationen som triggar igång mig så. Det är inte att hon ska sticka och det är inte att hon ska ta sakerna i frestelsen. Det är någonting helt annat och jag får ju försöka komma på vad nu när vi ska upp i avancerad.
 

I varjefall så gick det bra igår med våra två starter och vi fick två godkända resultat med oss hem. Det känns bra att sluta fortsättningsklassen med två godkända rundor för då vet jag att vi egentligen är rätt jämna och att hon kan sina saker. 

I första klassen så drog vi på oss en 10:a och det komiska i det hela var att när vi gick banan så tänkte jag att den här nybörjarskylten fixar vi. HOHOHOH det var sitt framför och vänster ingång men hon satt sig inte framför utan neg HAHAHAHA ja man kan bara skratta åt henne hon är ju för rolig. Annars så flöt det på bra men hon var seg. Jag i kritiken står det fint följsamt par men jag vet ju hur det ska kännas. Men vi fick 84 poäng och det är ju bra med 10 poäng i avdrag på en skylt. 

Andra klassen som hade fler sittskyltar trodde jag skulle vara ett större problem men i den klassen fick vi 96 poäng och en delad 3 placering. Mycket nöjd med den här banan och det var en följsambana med lagomt mycket svårigheter men nu var hon på och på G. Framme var den här kamelen som man känner kan explodera när man går runt. Så roligt, har inte sett henne sedan nybörjarklass. 

Så det känns bra att sluta nu när vi har fem godkända resultat av åtta starter. Sedan känns det även bra att ha fått två resultat över 90 poäng. 


Inga kommentarer: