fredag 20 februari 2015

Freestyle och Heelwork to Music, Hur svårt ska det vara!!

När jag har tänkt på dessa två grenar så har jag alltid tänkt att freestyle är den lättaste klassen. MEN nej det tycker jag inte idag utan den klassen känns riktigt svår. Hur jag än försöker planera ett program så blir det HTM, det blir htm hela tiden. Hur svårt kan det vara att bygga ett program med trix jo tydligen jävligt svårt. Har letat på youtube efter bra freestyle program men det är svårt att veta om det är program där det har skett en uppflytt eftersom det inte står. Eftersom jag har två hundar jag vill köra i freestyle och htm så har jag trott att jag måste ha fyra olika låter eller i alla fall två. Men idag har jag fått reda på att jag kan ha en låt och samma program till båda hundarna. Gud vad det skulle underlätta i mitt tänkande just nu. När jag sedan känner mig säkrare i den här rollen så får hundarna en egen låt.

Det svåra är inte att hitta bra moment till programmet utan att hitta den förbannade låten också. Jag har aldrig tänkt så mycket i något annat jag har tränat som jag gör just nu. Alla låtar jag hör på radio så tänker jag den här kanske och skriver upp låten, eller den här kanske. Känner mig rätt hjärntvättad just nu.

Xena passar i en glad poppig låt eftersom hon är glad och tjejig. Tyson han ska ha en låt med lite mer kraft men ändå poppig.

Jag tror att båda hundarna kan passa i den här låten men det är egentligen Xenas låt och jag tror att det kan bli en grym htm låt.


Jag har även tänkt på den här till Xena. kylie Minogue har gjort många poppiga och bra låter tycker jag som passar henne.


 Tror att Tyson skulle pass i någon av de här låtarna. Då jag själv gillar rock så skulle det vara roligt att ha en rocklåt också till någon av hundarna.

 

Inga kommentarer: