söndag 11 maj 2014

Promenad med olika vänner

I morse fick jag ett meddelande av Anki som frågade om jag ville med på promenad tillsammans med hennes borzoi Shady och taxarna Murklan och Zesma. Tackade ja och efter en stund for vi till Falun för att socialträna lite tillsammans med andra hundar. Det blev totalt med mina två kameler 8 hundar av olika raser och tre mattar. Det var en jättetrevlig promenad och den varade i nästan två timmar. Mina hundar fick stå ut med att det var lösa hundar på promenaden som ibland sprang förbi. Jättebra träning att man ändå ska kunna hålla sig lugn och inte springa efter. Utan gå lugnt i kopplet. Ibland gick det bra och ibland mindre bra. Kamelerna fick en beundrare och det är den unga tollaren på bilden som gärna susade förbi och ville att kamelerna skulle hänga på. Även Astrid tyckte att denna unga kille var intressant. Kunde det ha varit färgen.

Det som som gör mig så glad med dessa promenader är att kamelerna inte bryr sig alls om taxarna fast de är så små och den ena är lös. Vi har gått med Anki förut och det har aldrig varit något problem med hennes hundar. Har även idag burit på fina Murklan som ungefär är lika stor som min katt Mulis. Är väldigt förtjust i dessa taxar måste jag säga. 

Kanske kan man lura till sig en tax i framtiden. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket sött gäng

Quila o Ronja sa...

En härlig blandning!