fredag 4 april 2014

Ja nu är det inte skoj

Natten till torsdag så vaknade jag av att någon av kamelerna gick runt i huset och sedan hörde jag någon börja hulka. Sprang upp och hittade värsta spyan i vardagsrummet. Ljuger inte om den nästan var en halvmeter bred. Såg då att Xena även hade spytt tidigare. Så torka spya och ut med kamelen som även var lös i magen. När vi kom in igen så såg jag att hon var prickig över hela kroppen och förstod direkt att hon hade drabbats av en allergisk reaktion på någonting. Två timmar senare var hon även svullen runt ögonen men några timmar senare var det försvunnet igen. Prickarna försvann under dagen MEN hon kunde inte behålla någon mat utan spydde när hon åt någonting. Men sent i går kväll fick hon behålla en liten bit fisk. Nu har hon även ätit en lite bit mat som hon har fått behålla. Så nu blir det lite mera mat till lilla snuttan. Nu hoppas vi att hon blir friskt fort så hon inte går ner för mycket i vikt.
 
Veterinärerna som jag var i samspråk med tyckte att jag skulle avvakta till idag och se om hon fortsätter och spyr. Men idag har hon pigga ögon. 


1 kommentar:

Siriosmilla sa...

Hoppas hon mår bra igen!