söndag 28 april 2013

Sista gången i valpklass

Igår var vi i Västerås och besökte stora utställningen. Första gången Xena är på en så stor utställning och det var massor av ljud inne i stora hallen. Vi kom väldigt tidigt och då var det inga människor på plats och det tror jag var bra både för Xena och lilla Cleo. Cleo fick sig en egen bur och Xena fick vara ute på golvet för att värma upp innan utställningen började som faraohundarna gick först.

Jag är jättenöjd med Xenas bravader i ringen som det hela tiden blir bättre och bättre och att det går att få kontakt med henne även om hon ibland inte tycker att det är jätteskoj och helst skulle vilja åka hem. Hon kämpar på bra min lilla pruppiluppa. Hon sprang så fint i omgångar och tuggade så fint på mitt finger. Lite för het när man skulle ställa upp henne men vad gör det. Hon tyckte att det var kul i omgångar och det är det viktigaste. Jättekul också att många tyckte att hon var fin det värmer ju lite extra och stort tack till alla fina råd jag fick angående hanteringen. Nu ska vi träna på och se till att fixa det här men vi ska inte jäkta utan nästa gång vi kommer ut officiellt så vill vi briljera :) Vi åker på lite mera inoffar och jobbar på formen och nervositeten. För jag är faktiskt lite nervös innan vi ska in men inne så är det borta men bra om det är borta innan också som det spelar stor roll för framträdandet :D

Kritiken som vi fick från domaren Sofie Lönn som även själv föder upp faraohundar såg ut så här. Jättefin kritik som jag är väldigt stolt över. Speciellt glad är jag över det sista i kritiken :) :) 

Mycket vacker feminin tik med vackert huvud och uttryck. Aningen svag underkäke, Korrekt bett och vackra bruna ögon. Lång hals med utmärkt överlinje, moderat vinklad och utmärkt buren svans. Fina tassar, vill för dagen inte hanteras ordentligt och förför inget hp. Mycket lovande.

Den här kritiken fick Xena av Nina Karlsdotter på sin första inoff bara 5 månader gammal. Nina Karlsdotter är också en godkänd domare på faraohund. 

Fint välskuret huvud, utmärkta ögon och öron. Vacker hals och fin överlinje. välburen svans och välformad bröstkorg och välutvecklad kropp. Bra benstomme och fina fötter. Välvinklad och välgående, utmärkt hud och päls






2 kommentarer:

Eva sa...

Om hon bara får lite mer vana kommer det att gå super med den fröken!
Jättefin kritik ju:)
PUSS till henne!

Christina Klosterberg sa...

Yes, nu kommer det bara gå bättre och bättre! Ni ser så samspelta ut. Gillar Xenas blick!