söndag 10 februari 2013

Eller ska vi köpa en sådan här i stället


Det här är ju Hurrtas nya fleeceoverall i microfleece med dragkedja. Jag har deras gamla modell och den verkar hålla värmen jättebra men jag är irriterad på att den har kardborrar som man fäster den med på ryggen och att den är lite dålig i passformen. Så jag funderar om jag ska köpa en sådan här i stället. Har hittat ett ställe där de har vinthundsmodellen som ska vara lite annorlunda än den vanliga modellen. Kan tänka mig att den är lite smalare och har lite längre rygg. Ja det tål att funderas på verkligen. Kände på Astrid idag när vi var ute och gick och hon är inte kall någonstans när hon har den på sig. Inte där det är öppet mellan bakbenen heller. Så jag kanske skulle satsa på en bättre modell i stället och köpa den andra friluftsoverallen när det bli vår i stället.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag har den gamla modellen och är efter helgen rätt så besviken på den karborren är verkligen kass och när det blev lite snö på där gick dom bara upp hela tiden.

Ninni sa...

Var har du hittat någon "vinthundsmodell" av det där? Visste inte ens att det fanns?
Jag provade det täcket i djuraffär för ett tag sedan, och herregud vad uselt det satt på Wahidah... Strl 60 var på tok för stort och strl 55 satt som ett extra skinn på henne och hindrade frambensrörelserna... Jag satsar på att sy ett eget istället.

desperat hemmafru sa...

Jag är fortfarande supernöjd med modellen som du visar på bilden! Har tvättat den flera gånger och den tas ju på och av minst fyra gånger om dagen. Jag ska köpa fler, så jag slipper tvätta hela tiden. :-)