lördag 4 februari 2012

Kyla och mys


Ja bilden är upp och ner och den blir tydligen det när man knäpper kort med mobilen på högkant. Mycket mystiskt. I veckan har jag pluggat inför en tenta som släppar efter så vi har inte gjort så mycket mer än läst om Karl Marx, Emelie Durkheim och Max Weber. Jag erkänner att jag förstår inte Max Weber jag fattar inte varför. Men idag har jag i alla fall skrivit tentan och det kändes rätt bra. Förhoppningarna är stora att jag klarade den. Så nu har vi tagit helg jag och kamelerna och det känns underbart.


Vi har precis kommit in från en kall promenad som bet härligt i kinderna. Anka är just nu befriad från promenaderna som det är runt -20 grader. Hon får gå ut på gården för att snabbt gå in igen och värma sin gamla kropp. Hon verkar inte misstycka om vi säger så. Igår tog vi en lite promenad på sjön jag och alla kamelerna och det var härligt men väldigt kallt blev det. Astrid fick springa lös och och sprang så att jag trodde att isen skulle grävas upp ;) En lycklig kamel var det som for fram.

1 kommentar:

Lyckopiller sa...

Myys.
Har inte ens tänkt tanken att man faktiskt kan träna slom fat det e vinter utan ställde in mina slaolompinnar när det blev höst. Tänk vad enkelspårig man kan bli.