fredag 18 november 2011

Kamel leoparden

Här kommer bilder på Mayas nya täcke. Visst är hon tjusig och helt klart så syns hon nu på promenaderna. Kan göra ett täcke till av samma filt så vi får se om jag slänger ihop ett till. Kanske ska försöka få tag på en till filt för att sy tre täcken i samma färg. Eller så tre helt olika täcken.
Försökte göra kilar vid frambenen så det skulle öka rörelseförmågan när hon går. Men jag konstaterar att de mest ser ut som en ballerinakjol. Men de fyller sin funktion. Maya som i vanliga fall hatar täcken verkar tycka att det här är helt ok faktiskt att ha på sig. Inte att sätta på sig.

Ser ni den lilla rosa fyrkanten framtill på täcket. Där kan man fästa en reflex som hänger om man vill som det är en hälla där. Fiffigt va. Inuti halsduken har jag sytt med ett lite hårig jättemjukt tyg så hon inte ska bli statisk på halsen. Det kan ju inte vara trevligt när täcket ska av.

Två modemedvetna tjejer.

Och den obligatoriska gruppbilden. Jag tycker nog att de andra ser lite bleka ut nu bredvid Maya men det får vi fixa :)

11 kommentarer:

Siriosmilla sa...

Vad kreativ du är! Är lite glad att jag har håriga hundar så jag slipper massa sånt där pyssel!

Ann-Margret o Vinja sa...

Men vad fint täcket blev :) Hon ser ju jätte häftig ut i det.
Kan nog hålla med dig om att dom andra ser lite "bleka" ut jämfört med Maya i sitt stiliga täcke. Så det är nog bara för matten att sy ihop 2 till så dom andra inte blir avundsjuka ;)

Ha en skön helg du och kamelerna.

Kram

Britt Marie o Rudi sa...

Verkligen hur snyggt som helst! Maya skulle kunna vara omslagsflicka på Vogue eller vilket annant modemagasin som helst!
På Rudis reflexväst hänger en reflex och dinglar framtill. Mycket praktiskt!

Sanna sa...

Åh, så stilig hon blev! :) Kul att du pysslar med det själv, och faktiskt gör egna täcken!

Cajsa och Ozzy sa...

Shit va duktig du är!!!=)

Zallek - Kellaz sa...

Vilken mannekäng. Nu måste du fixa något "utstickande" till de andra två också.

Sara sa...

Wow det är ju hur häftigt som helst =)

Christina Klosterberg sa...

Hjälp vad snygga! Kan du inte sy upp en kollektion till min butik också;)

Foxylady sa...

Åh va duktig du är. Jättefina. 8D

becca & olga sa...

Vilket täcke ;) I det lär hon synas ordentligt :D

Jenny sa...

Riktigt snyggt täcke tycker både jag och katterna! ;)