lördag 29 januari 2011

R.I.P Nero

Igår fick jag reda på att Mayas förstfödda barn och enda son är död. Tydligen togs han bort i januari 2010. Lite tråkigt är det när man får reda på sådan här genom nätet och speciellt facebook och man inte vet varför.

Kommer så väl ihåg när du såg livet för första gången. Du var den största av alla dina syskon och vi kallade dig för Brutus. Du var liten och knubbig och ljus och helt fantastiskt. Jag hoppas att du har haft ett bra liv trots att du bara blev lite över 3 år. Du springer säkert runt nu med din syster Nilde på de gröna ängarna och har jätteskoj.

Även fast jag inte har fött upp Mayas valpar själv så känner jag väldigt mycket för dem. De är ju mina barnbarn och jag fick chansen att vara med när de kom till världen. Det var verkligen ett underverk.

4 kommentarer:

Nina sa...

Vad jobbigt. =(

Anonym sa...

Vad trist!
Håller med om att det är jätte trist att få reda på saker via facebook och andra sidor.
Förstår att du känner lite extra för dessa, dom är ju som sagt din barnbarn ;)

Vad roligt att du har valpar efter din/dina :)

Ha det gott
kram Lisse

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad tråkigt att en sån ung hund har tagits bort :( Och som du säger inte kul få läsa det på facebook och via nätet. Vet ju inte hur bra kontakt du haft med dom, men nog hade dom kunnat hört av sig direkt till dig och berättat.

Tassintryck sa...

Det lät inte roligt. KRAM. Hoppas att du kanske kan få reda på vad anledningen var så du slipper gå och fundera mer på det.
kram från mig
/maria