lördag 29 maj 2010

Inte våran dag

Men ändå en bra dag. Den har varit mycket trevlig. Dagen började med en tidig uppstigning för att mata hundar och mig själv. Sedan bar det iväg till Borlänge för att checka in Astrid på LC tävlingen. Astrid var väldigt uppe i varv kan man säga. Hon gapade och skällde och ville bara jaga trasa. Jag försöker förklara för henne att jag inte ska snuva henne på chansen men hon tror alltid att jag ljuger. Hon vill inte vänta kan man säga :) Hon fick springa med Rakelh i första och jag tyckte att de sprang väldigt jämnt och bra. Det kändes bra men det kändes mindre bra när vi fick se poängen. Astrid näst sist. Inte riktigt vad jag ville ha för placering.

Tog med mig Astrid hem igen för att snabba mig iväg med Maysan och till rallylydnadstävlingen här i hemkommunen. Maya var anmäld i forsättningsklassen. Då ska man tävla utan koppel. Maysan var så duktig men man kan säga att allt blev fel. Jag gjorde fel på några skyltar och Maysan tog en lov för att kolla om domaren hade nått godis i fickan. Hon är så jäkla roligt att man kan ju inte ens bli arg bara le åt situationen. Ja vi blev inte godkända men fick ett tröstpris. Maya blev glad över levergodisarna och domaren tyckte att hon var så duktig. Maya hade så bra kontakt med mig och det kan jag verkligen hålla med om så nu ska jag ge Maysan en ärlig chans att bli lite bra på det här :)) Får vi bara till positionen vid halterna så kommer allt att gå galant och att jag kan alla skyltarna då.

Sen tillbaka till LC och andra loppet. Då fick Astrid springa med Firsty. Tyckte även att hon där gjorde ett superbra lopp. Hon har i dag sprungit och inte sprungit på sidan och avvaktat. Taggad kan man säga att ordet var. Men andra loppet föll inte heller där domarna i smaken. Ja så vi slutade som 4/5. Men jag har ändå haft en toppendag och jag är jättenöjd med hennes insats. Jag tycker att hon sprang mycket bättre än i Söderhamn. Banan var ca 800 meter i båda loppen.

Dagen stora RIS vill jag ge till en tjej i seketeriatet som var så jävla otrevlig. Jag bad att få se protokollet för faraohundarna. Men hon ville fan inte visa oss det. Anledningen var att man ska be domarna om tillåtelse om att få se det. Sen lägger hon till att hon har så jävla mycket att göra i seketariatet efter att tävlingen är slut. Ja det kanske de har men lite trevligare ton kanske hon kunde ha. Jag sa att hur ska man kunna förbättre hundens prestation om man inte kan få titta på protokollet. Då kommer hon efter en stund med papperen och säger att vi får högst kolla i en minut för mer har hon inte tid med. Hur fan kan man säga att man ska få kolla på protokollet i en minut när man är tre stycken personer som vill kolla på det. För hur skulle det se ut om alla kom och bad att få se i protkollet säger hon. Jag tycker att hon kan sluta jobba som funktionär eller gå en kurs i hur man är trevlig mot folk. Tror också att jag har pratat med den här tjejen förr och då var hon lika jävla otrevlig. Nej lär dig hur man bemöter folk trevligt tack.

Men jag har haft en toppendag och nu ser vi fram imot nästa söndag då båda hundarna ska lufta benen i Söderhamn igen.

Dagens placering blev. Grattis matte och husse till Ramnar. Nu behöver vi inte vara rädda för dig nått mer :))

BIR, CERT, CHAMPIONAT Ruxxana Ram Nar
Antefa´s Palmeriah
Sovrin Hallam Kalahari for Antefas
Xemxija Dellamorte Dellamore
Antefa´s Rakelh

1 kommentar:

Emelie sa...

vilken dag du har haft! Både rallytävling och lc! Grattis till Mayas första start i fortsättningsklassen, och ja dessa faraohundar kan nog hitta på det mesta när de har lust! Lycka till på nästa Lc-tävling och då hoppas jag att Astrid står som champion :)