onsdag 24 februari 2010

Förbannande hund

Nu har jag slagit ner knytnäven efter att ha hittat hela golvet fullt med kattsandsklumpar och grus i hela huset. Den skyldiga var inte så lätt att hitta som det satt en belägning av kattsand i munnen på åbäket. Nu ska jag införskaffa en sådan där förskräckligt ful barngrind. Jag hatar barngrindar men jag tänker inte heller hitta missären som den var idag. Nej nu är det fan slut på smaskandet. Tror inte att den skyldiga heller tyckte att det var så kul att få munnen rengjord. Som det inte var nog med elände så har en annan ätit upp kattmaten på bordet. Den smaskigaste så klart och lämnat den andra.

Annars springer Mulis runt i huset och spottar och fräser men hon är lite lugnare än igår. Den lilla är lite tuffare och stuffar runt i huset. Astrid springer runt som värsta fredsmäklaren. Fast jag vet inte var alla råttorna har tagit vägen. Hon får en ny stup i kvarten men de bara försvinner.

3 kommentarer:

Annakarin @ Mathias.W sa...

Om du inte vill ha en ful barn grind!? Så sätt en hasp ganska högt upp på dörren så står den alltid öppen i ett visst läge, det hade jag alltid till våran katt och var så perfekt, katten kom alltid in hundarna fick snällt stå utan för å titta ;) Söt är hon iallafall lilla Iris!

Sofie sa...

Jag tycker att barngrindar är fula kan inte rå för det. Fast det är ju praktiska det kan jag hålla med om. Men jag hatar att man inte kan gå som man vill i huset utan att först öppna grindar för att komma fram eller att hoppa över. Vi får se vad vi hittar på. Grind är i alla fall bättre än kompostgaller.

Annakarin @ Mathias.W sa...

Mina grindar står dock alltid öppna, förutom en som jag har i hallen. Den till köket är alltid öppen utom när vi har ev gäster som inte vill ha fyrbeningar runt kaffekoppen ;) hi hi. Men prova med en hasp fungerar jättefint. Fick det tipset av Anna Larsson som har så till sina katter fungerar utmärkt <3