måndag 27 juli 2009

Stora specialen i Lövudden

Nu är det måndag och vi har sovit länge efter en lång utställningshelg med många fina faraohundar. Jag hade ju sagt att jag skulle knäppa kort på alla faraohundarna men orkade bara med några ur tikarna i valpklass. Ja jag får skämmas verkligen men när man knäpper kort är man inte riktig med i bedömningen så jag valde att kolla istället.

Till faraohunds specialen på lördagen hade jag bara Anka anmäld och hon fick bara en slätt 1:a och det tycker jag var lite synd. Sen tävlade hon och hennes bror Ragge i bästa par och syskonklass men det blev inget där heller. Jättetack till Jenny Nyström som visad Anka så fint. Hon gör sig helt klart bäst med dig i snöret :) BIR på specialen blev Chasselies Dehra Ta´ziffa och BIM Farao Anubis Ikaros.

Sen blev det söndag och dax för SvVk och en tysk domare som jag trodde var en man men visade sig vara en kvinna. Nu var det dax för Astrid och siktet inställt på att göra ett bra framträdande. Jag och Astrid började morgonen med att träna lite i ringen och jag klev i en hundbajs. Hur kan man låta sina hundar bajsa i ringarna efter utställningen är slut och inte plocka upp. Jag blev riktigt förbannad ska jag säga. Astrid var inte riktigt med utan tyckte att gräset var blött och äckligt och sprang med höga benlyft. Eller man kan säga hon ville igentligen inte springa alls. Till bedömningen var det som bortblåst och hon sprang så fint som hon brukar. Det var många fina hundar som inte fick CK så jag är väldigt nöjd med att Astrid fick CK. När våran värsta konkurrent i mina ögon fick tacka för sig och det bara var Astrid och en kvar om certet så tänkte jag. Tänk om man kunde bli ch på stora specialen. Men jag hann inte mer än tänka det så bad de nr 321 gå ut ur ringen. Så var våran tävling över för den här gången. Slagen på målsnöret igen :( Ja ja nya tag till Svenstavik nästa helg och nästa SvVk utställning. Den som fick certet var Antefas Rakhel med extra matte Malin i snöret. Grattis grattis Malin och Rakhel. BIR blev Antefa´s Pharao och BIM Faouziah´s Champagne. Så bedömningen var helt olika lördag och söndag.

Jag är jättenöjd med Astrids insatt som jag tycker att varje gång funkar det bättre och bättre för oss. Även väldigt nöjd med Anka som är så fin och glad. Stackars Maya fick ju tillbringa två dagar i buren. Men nästa helg får hon och Anka vara med mamma i fjällen när jag och Astrid åker till Svenstavik.

Det största smolket i bägaren den här helgen var Mälarecampingen som hade dubbelbokat mig och en annan. Jag hade ingen stuga när jag skulle checka in i lördags. Jag hade bokat hela helgen men personen på campingen hade avbokat fel dag i datorn för mig. Så jag stod där i lördags utan boende och kände mig riktigt irriterad som jag visste att jag hade bokat först men blev utan stuga. Nu fixade Jenny Nyströms mamma ett bra pris till mig på Ibis och campingen betalade mellanskillnaden till hotellrummet. Så vi fick sova på hotell och det var skönt men synd som jag var inställd på att bo på området. Vi hade en trevlig middag sedan på kvällen med vin och mat. Så himla skönt med sällskap som jag är van att åka själv och äta själv på alla tävlingar. Underbart att ha någon att prata med på kvällskvisten. Så man kan säga att Jennys mamma har nu blivit min bullmamma också :) Tack Jenny och Lil för trevligt sällskap :) Men vi ska ju snart göra om det igen :)

Inga kommentarer: