tisdag 1 september 2015

Microträning

Idag har vi gjort en sådan där kort microträning med härlig attityd och vilja från båda kamelerna. Jag är sjuk och har gått hem från jobbet så det fick bli en microträning. Men vilken jävla träning med härlig känsla. Xena satte 10 poängare till momenten sitt, sidosteg höger/ vänster, sitt i fortsättningsklassen. Hon gjorde diskningar i sitt, lämna, gå 1 steg, kalla in då hon vill följa med. Jag får fasiken inte glömma att vara tydlig och visa med handen att hon ska vara kvar. De här två skyltarna med att gå ett steg och kalla in är verkligen vår akilleshäll. Hon har blivit så bunden till min vänstra sida att hon vill följa med automatisk och sedan gammal så vet hon inte vad stanna är. Jag måste verkligen lära kameljäkeln vad stanna är hahahah. Jag misstänker att vi kommer att få lite att jobba på i högerhandlingen sedan och det är tur vi inte ska debutera där iår. Direkt vi är klara med fortsättningsklassen ska vi börja göra allt på högersida och då även promenaderna. Tyson är inte bunden till vänster sida utan går nästan bättre på höger sida för där går han på promenaderna. Men han kanske aldrig kommer till avancerad heller hahaha
Tyson han fick träna på att gå fot och lägger nu till ordet fot så det ska bli på vänster sida istället för här. Här vilken korkad matte som har lärt in här i stället för fot. Vi tränade även på position två i htm och la till ordet två som den positionen ska heta det på riktigt. Nu gäller det att tänka till. Han var grymt taggad och gick så fint fot. 

Två bra pass med taggade hundar. Astrid fick inget då hon tycker det mesta är läskigt nu för tiden. Vet inte varför, kanske har hon ont i munnen så jag hoppas att tandläkarbesöket i slutet på månaden ska ordna upp hennes humör. Misstänker att hon har tandvärk. 

Inga kommentarer: