tisdag 29 september 2015

Testat kickbike

I normala fall så finns det bara freestyle och htm tankar i mitt huvud just nu och på mina nya husdjur. Men idag var det dags att utmana mig själv lite grann och drog till Falun för att träffa Anki och hennes fina vovvar. Så idag var det dags att testa kickbike och jag har aldrig cyklat med Xena och Tyson. Astrid har jag provat att cykla med men hon hatar det bokstavling talat och skriker HRIS "hundens rätt i samhället" direkt jag har försökt cykla med henne så hon fick vara publik.

Xena hoppade glatt bredvid och drog lite men tyckte mest det var skoj att hoppa och vifta på svansen. Tyson fattade nog rätt snart galoppen och han tyckte verkligen att det var skoj. Testade först en gång med Anki som hjälp där hon fick sparka och jag sprang med Tyson. Andra gången testade jag själv och han travade så fint iväg efter att ha gluttat i diket litegrann. Får ut och testa igen bara jag har köpt mig en cykelhjälm.

Ankis chart polski var väldigt duktig och drog så fint framåt och man kunde tydligt se att hon tyckte att det var superkul. Värre var det med lilla faraotjejen flurran. Hon sprang glatt med men att dra det var inte så kul men jag tycker att hon var mer framåt på slutet och Anki säger att hon sprang så fint på hem sedan. Så det kommer nog bara hon får lite tid på sig.

Nej det här måste vi testa igen. Men det var sjukt svårt tycker jag att kicka och det kändes vingligt men det är ju helt enkelt en vanegrej.





1 kommentar:

Anonym sa...

Det där såg riktigt häftigt ut! Är det en speciell cykel som är gjord för att dras med hundar?
Sen tyckte jag den cykelhjälmen du har var jättesnygg så det finns väl ingen anledning att köpa en ny...?

// Hanna