måndag 21 september 2015

Bye, Bye fortsättningsklass

I helgen gjorde vi det, vi gjorde det verkligen :)))) Fortsättningsklassen har känts som en förbannelse eftersom jag har varit så satans nervös. Hjärtat har slagit och jag har nästan fått andnöd så nervös har jag varit. Nervös matte har gjort att kamelen har gått som en zombi och inte alls tyckt att det har varit speciellt roligt det här med fortsättningsklassen. Sedan har det heller inte hjälp att vi har lyckats fått banor med många sittskyltar. Xena hatar verkligen att sitta och att sitta vid varje moment. 

I lördags drog vi till Gävle för att försöka få det där sista godkända resultatet i fortsättningsklass. Första banan gick helt åt pipsvängen då vi fick 3 fel övningar och det är som sagt 30 poängs avdrag så bye, bye godkänd poäng. Men hon snurrade :)) inte ett avdrag på snurren och vi slutade på 64 poäng så det var inte dåligt ändå om man tänker på de tre 10 poängs avdragen för att vi slavade. 

Nästa bana kändes mer som vår banan då det inte var sitt överallt. Men direkt vi skulle värma upp började pulsen slå och när vi gick banan så kändes det inte alls bra. Hon var låg men hon var mycket mer med än i första banan. Varför tänker ni då jo jag pratade med henne som jag gör när jag tränar men jag hörde på rösten att jag var sjukt nervös. Jag var även tvungen att stanna vid en sitt skylt och andas lite så jävla nervös var jag. Emelie sa att det var godkänd när jag gick av men det kändes inte alls bra. Kunde dock inte komma på någon skylt som var fel övning. När sedan prisutdelningen började så var vi inte uppräknade som under kände men fy fan vilken härlig känsla. När de sedan kom till 90 poäng höll jag på att dö. TÄNK vi slutade på hela 97 poäng av 100 och en fjärde plats. Litesurt att vi missade pallen med en poäng. Tänk att vi kom runt fast jag behövde en påse att andas i typ. Fy fan vad hon är bra min prinsessa som ställer upp för sin nervösa mamma. 

Så nu heter hon SEUCH RLD N RLD F Vaskurs Gail Devers Skumpandotter.

Sedan säger vi även STORT GRATTIS  till Emelie och Poncha som faktiskt gick och vann första klassen. Grymt avslut av fortsättningsklassen. Själv ska jag och Xena tävla en sista gång i forsättningsklass i Falun om några veckor om inte vädret är för kallt. Då ska vi bara ha roligt och jag hoppas att vädret är med oss eftersom det skulle vara skönt att tävla en gång inte så nervös.


1 kommentar:

Erika sa...

Så himla bra ni är! Grattis!