måndag 21 september 2015

Nya planer är spikade för året.

I lördags rally och in söndags var det freestyle träning på schemat. Så glad att jag har gått med i Borlänge brukshundklubb och träffat människor som håller på med freestyle och låter en helt totalt okänd människa vara med och träna. Så jäkla glad och kamelerna och giraffen var så jäkla duktiga. 

Eftersom vi har gått in för rallyn 100 % så är det nu dax att göra lite mer fartiga roliga saker för att lätta upp stämningen. Det kommer även att ge resultat i rallyn tror jag. 

Så i söndags tränade vi bara på att runda två tunnor. Alla gjorde verkligen sitt bästa men roligast var faktiskt Astrid som gick in för rundning av tunnor för glatta livet. Hon galopperade runt på golvet och gjorde precis som matten ville och var helt tokglad. Så underbart att se att hon tyckte det var så fantastiskt roligt. Även Tyson var väldigt duktig då han tränade nästan lös i rummet där andra hundar fanns ute i rummet. Han hade bara kopplet som slängde efter men försökte inte dra en gång och göra någonting tokigt. Duktig kille. Även bra träning för mina hundar att andra gick in och ut genom ytterdörren på klubbstugan. De gillar det inte men med tiden kommer de att lära sig det också hoppas jag. 

Sedan är även debuten spikad i freestyle för Xena och HTM för Tyson. Nu jäklar lär vi ligga i och träna. Idag har vi bara slappat och gått promenader då jag är trött i dag .

Inga kommentarer: