söndag 30 augusti 2015

Störningsträning!

I veckan som har varit har vi ägnat oss åt störningsträning. 
Vi har besökt Falu brukshundklubb där vi träffade Jenny med Gomez, Sami och Zora. Vi tränade då på banan som jag och Xena inte blev godkända på i Tierp och den var verkligen knixig och man får tänka en massa för att det ska bli bra. Rund nu 2 då hade Xena tröttnat på att sitta men första omgången gick väldigt bra. Tyson fick också testa och tog alla frestelser. Man kunde bara skratta så det lär bli mycket godis och leksaker när vi tränar i fortsättningen överallt på banan. Astrid  hon var jätteduktig och ville faktiskt leka med matte. Så vad lärde jag mig idag. Jo vi måste spika fast sitt på Xena och Tyson behöver mer störning och roligare träning. Mer som på valpnivå tror jag.

Nästa besök var på Borlänge brukshundklubb, den här gången så tränade vi bara lite sporadiskt på lite hur som helst. Det var väldigt blött i gräsmattan så vi körde lite htm positioner. Xena var supermed idag och gjorde fin fina halter till vänster men halterna till höger måste vi verkligen träna på då hon lätt flyter ut i svängen. Astrid ville inte alls. Vi gjorde lite slalom och då kom jag åt henne med benen fel och då la hon bara ner och ville inte alls mer. Sedan när jag körde Tyson kom jag på att jag har tränat i fot med komandot HÄR. Vafan har jag gjort. När jag säger HÄR då är han med som i fotarbetat. Så nu funderar jag om HÄR ska få vara kvar och jag lär in fot på höger sida hahahaha eller om jag ska göra om och göra rätt. Hur fasiken tänkte jag här egentligen hahaha.

Inga kommentarer: