söndag 23 augusti 2015

Nybörjarklass och fortsättningsklass i Tierp

Igår debuterade jag och Xena i fortsättningsklass och platsen för vår debut blev Tierp BK. Var där tidigare i somras och jag måste säga att det är en mycket trevlig klubb med underbart bemötande. Jag kommer att återkomma dit igen. Swisch har de också i cafeterian, ett stort plus för mig som nästan aldrig har kontanter på mig. 


Så hur gick det, jo jag matten tillbringade lite tid på toaletten hemma och i bilen ner till Tierp hade jag så ont i magen men det höll sig där som tur var. När jag väl kom fram så blev det lugnt men direkt vi hade gått barnvandringen blev jag så nervös och då menar jag verkligen nervös på ett dåligt sätt. När vi sedan skulle starta så fick jag inte med mig Xena alls på ett bra sätt, hon var så låg men när man tänker efter så var inte det konstigt då jag vid sitt, lämna, ta ett steg, kalla in skylten stod och vinglade och trampade runt  som att jag var full.Att hon la sig i två moment istället för att sätta sig var ju verkligen inte konstigt. Men vi kom runt och hon stack inte av banan eller var intresserad av frestelsen. En boll och något gott låg i frestelsen men hon gick fint förbi. Vi kammade hem 60 poäng och hade 2 avdrag på 10 poäng samt lite bris på 5 poäng så det drar ju ner. Men den här rundan ligger helt på mig då hon säkert försökte lugna ner sig stressade mamma. Jag glömde även bort att gå sakta på vissa ställen på banan så där fick vi även 5 poängs avdrag. Det var även en bana med massor av sitt och Xena hatar att sitta i tid och otid så jag är glad ändå. Men vi fick ändå kommentaren bra jobbat. 

Runda nr 2 kändes mycket bättre redan under barnvandringen. Borta var det hysteriskt nervösa och banan kändes som en bana för oss då den inte innehöll så mycket sitt. I frestelsen låg en boll och en pipleksak som såg ut som en blåsfisk med taggar. Den kunde nog fresta Xena men hon var inte alls intresserad. Den här rundan kändes så mycket bättre och den passade oss bra. Mindre sitt och mycket spring. Mycket trevlig bana och domaren ska jag lägga på minnet. Vi fick här 10 poängs avdrag för att hon la sig när hon skulle sätta sig vid 1,2,3 bakåt när hon skulle tillbaka vid sidan. Så vi har lite att träna på till nästa gång med sitt momenten. Men annars ett väldigt rent papper med kommentaren Snygg runda, flytigt och fint. Vi fick 79 poäng och en 7 placering av 21 starter. Jag är mycket nöjd med den här rundan som hon var glad och hängde med fin och vi gjorde en 100 poängare på spiralen till vänster, så jäkla fin spiral hon gjorde det har aldrig hänt tidigare. Nej spiralkänslan var fantastisk. 

Sedan kom vi till Tyson som hade en start i nybörjarklassen. Han var lugn och fin när jag tog ut honom från bilen. Hängde med fint ner till starten. Blev så klart distraherad direkt vi skulle gå in men nu jäklar jobbade matten på så vi kom in till startskylten och då var han fasiken med den här gången. Sedan hade vi kontakt, den försvann den återupptogs och vi har faktiskt 5 moment utan kommentarer på hurra hurra till oss. de vi klarade av utan påpekning var 360 till vänster, 270 till vänster, långsamt tempo, normalt tempo, och 270 till höger. Sedan har vi massor av tre poängs avdrag på bris, fys och även lite förarfel och två moment med 10 poäng där jag gjorde fel och såg till att vi gick åt fel håll i en 270 sväng samt backade bakåt i spiralen för att fånga upp honom igen. MEN känslan var otrolig, massor med fel men vad gör det när han var på han var fysisk och gick med snabba steg med mig. Nu var superTyson där igen vid korta ögonblick. Och de ögonblicken var till himlen och tillbaka. Vi fick hela 21 poäng men för mig var det en fullpottsrunda då jag såg att träningen har gett framsteg. Efter rundan var nog jag och Tyson lika trötta och jag var supersvettig men han fick en ordentlig belöning efteråt. Nu tränar vi vidare och Tyson ska anmälas till två starter till sedan ger vi upp rallyn för i år och satsar helhjärtat på htm och freestyle. Tror det är två grenar som passar honom bättre och som kommer att hjälpa honom i rallyn när vi tar upp den nästa år igen.  Kommentaren vi fick var Bitvis jättefin kontakt, Rätt inställning från matte och fortsätt träna störning. Det ska vi verkligen göra massor med störning för det har vi inte alls tränat. 

Jättebra dag igår och fantastiskt väder och bilen fick en skuggplats hela dagen. 

Inga kommentarer: