söndag 2 augusti 2015

Lydnadsträningen

Ja hur går det med lydnadsträningen egentligen. Ja inte så bra om jag ska vara ärlig vi har haft lite semester men nu tänker vi ta tag i den med ordentligt. Igår låg hundarna platsliggning på tomten i två minuter. Jag gick då in och belönade under de här två minutrarna för annars hade de inte varit kvar. Men de låg kvar när jag gick in för att hämta mobilen för att ta ett litet kort. Så lite pli har jag allt på giraffen och raptorn.
 
Förra månaden skulle jag lägga fokus på apportering och linförighet. Vi kan säga att det blev lite dåligt med det så jag får lite att göra den här månaden då fokus ska ligga på platsliggning och ställande plus då apportering och linförighet. Apporter lär jag nog skaffa flera av då de biter tag i de hårt och vägrar släppa. Tyson tuggar även och det hårt så risken finns att den går av. Busiga kille men han tar den utan problem. Duktigast är så klart Astrid som bara får träna. Tar den lugnt och fint och håller i utan tugg. Tänk om de andra kunde titta på hur Astrid gör istället för att ta den fort och springa iväg med den och säga den är MIN bara MIN.
 
Någon som vet var man kan beställa apporter billigt eller hur man får dem att sluta tugga. Tips mottages tacksamt :)

1 kommentar:

Sofia sa...

Vilket fint gäng :-)