fredag 17 juli 2015

Viltspår nr 2

Idag la jag ett nytt spår till Tyson och även ett spår till kameltjejerna. Varje gång jag gick iväg med en klöv fick de nosa på den genom bilburen och så hoppade jag iväg lite glatt med klöven ihögst hugg. Tyson var taggad och låg och vrålade i bilen varje gång jag gick iväg. Han går så när han vill jobba.
 
Jag har tydligen svårt att lägga raka spår så alla hundarna fick en sväng och jag hittade även min spårsnitsel i skogen. Alla hittade sin klöv i skogen och alla ville tugga på den frenetiskt. Jag hörde hur det lät i den lilla råddjursklöven. Nej kanske alla tre ska ha en rejäl älgskånk som de knappt orkar bära så de inte tuggar. Tyson var hemsk och försökte hela tiden försvinna med skånken så han kunde äta upp den. Båda tjejerna spårade bra och gick väl inte direkt i spårkärnan men kom fram till klöven utan problem. Knäppa Xena var tvungen att kissa i spåret fast hon hade rastats innan. Knasiga tjej säger jag bara. Tyson tyckte fortfarande att det var läskigt men han försökte inte fly den här gången. Kan hända att det är blodet han reagerar på. Nu vända han sig om och när jag sa att han var duktig då hoppade han iväg jätteglad och fortsatta och vände sig om och jag uppmuntrade och han hoppade iväg. På slutet spårade han utan att stanna.
 
Har film på alla tre hundarna men det tar sådan tid att ladda upp dem så jag lägger ut dem i morgon under dagen.

Inga kommentarer: