onsdag 15 juli 2015

Fy fan vad jag blev rädd

Idag har Tyson testat på att viltspåra och det blev inte den reaktionen som jag hade väntat mig. Jag trodde att han skulle kasta sig ut i spåret och jaga efter klöven men istället tyckte han att det var mycket märkligt. Han gick på spåret i bra fart och sedan hända någonting. Om det var jag eller om det var de andra personerna som gick med som skrämde honom vet jag inte. Men helt plötsligt så vänder han sig om och kollar på mig som att jag var djävulen själv. Sedan försöker han att fly med svansen mellan benen. Fångar upp honom och peppar honom och vi går spåret tillsammans. Han går med försiktiga steg framåt och när han får vittring på klöven så går han sakta hukande framåt. Först bryr han sig inte om den men sedan vill han äta på den och när jag får loss den från trädet så tar han den i munnen och vänder mot bilen med snabba steg. När vi kommer till bilen vill ha hoppa in med klöven. Han har en så bestämd blick att jag tänker att han kommer aldrig att släppa den men det gjorde han.
 
Så i morgon åker klöven upp igen från frysen och läggs ut i skogen. Men i morgon ska även tjejerna få sig ett spår.
 
Det negativa idag var att jag struntade att ta med mig mina regnkläder och så klart började det att regna. Jag la spår i t-shirt för att ha en annan torr tröja att ta på mig sedan. Det regnade så mycket att det ran regn i ögonfransarna medans jag drog ut klöven. Så det har aldrig varit så skönt att duscha som två timmar senare när jag kom hem igen.

Inga kommentarer: