söndag 26 oktober 2014

Hungriga Tyson

Innan Tyson flyttade hit så visste jag att han var en matglad prick i strumpor. Så när han kom innanför dörren så visste vi alla i familjen att strumpor inte fick ligga på golvet. Att alla fick ta ansvar för sina strumpor så han inte skulle äta några. När man vet att en hund har blivit opererad två gånger på grund av att han har ätit strumpor så vill man inte gärna operera honom en tredje gång. Så inga strumpor har legat framme. 

Men så började Tyson må dåligt förra helgen. Han spydde upp sin kvällsmat på söndagen och på måndagen. På tisdagen fick han inte frukost som jag tänkte ringa till veterinären som min magkänsla sa att något skvalpade runt i magen. Efter att ha googlat på det så blev jag bara ännu mera säker på att problemet satt i magen och inte i själva tarmen. Han bajsade nämligen normalt så mat fick han i sig på något sätt även om den kom upp. Inte all mat kom heller upp. 

Sagt och gjort veterinärtid bokades under tisdagen och jag pratade även med Tysons gamla matte om hur han hade uppvisat symptom tidigare. 

Då får jag rätt snart ett sms av sambon som var ledig, att nu kunde jag avboka och en bild på det som hade spytts. 3 minuter efter det får jag en bild till på nästa föremål och sedan sov Tyson lugnt i soffan. Han spydde sedan inget mer och har sedan dess varit glad och pigg. 

Men detta låg i magen och det var tungt av magsaft. Så Tyson gick 1 mil med detta i magen i söndags. Jag är rätt säker på att han åt upp detta i torsdagen när jag städade och stängde in katterna och öppnade så de kom åt leksakskorgen. Har inge leksaker framme längre på grund av att han äter och jag har sett honom tugga frenetiskt på dessa tidigare och tänkt att de kan slinka ner innan jag har tagit dem av honom.


Inga kommentarer: