måndag 4 augusti 2014

Va, en giraff också

Ibland blir inte livet som man har tänkt sig eller bestämt sig för. Ibland gör man beslut med hjärtat och inte med hjärnan. Jag hade verkligen bestämt mig för att inte ha en hund till som jag har varit väldigt nöjd med vår situation. Kamelerna har lugnat ner sig och katterna har varit nöjda. 

Men nu är jag en känslomänniska som har svårt att släppa och inte engagera mig i saker som jag får reda på och som rör mig i hjärtat. Inte alltid till det bättre kanske men ja, jag är så. Nu har jag tagit ett beslut som kommer att vara jobbigt för alla inblandade men jag hoppas att det i slutändan kan bli förbannat bra och det tror jag också. 

Så nu hälsar vi Giraffen Tyson välkommen till kamelfamiljen och hoppas att alla kommer att trivas ihop med tiden. Kamelerna och giraffen går bra ihop men giraffen vill gärna äta katter både till frukost, lunch och middag vilket inte är lika roligt. Så katterna har fått en gallerdörr och bor i ena halvan av huset och giraffen i andra halvan. Så det är lite att greja med när man ska på toaletten tex. Men nu är en munkorg inhandlad och vi hoppas att kattproblemet ska gå att träna bort under sikt. Går det inte att träna bort så får vi fundera på hur vi ska lösa det. För katterna kan inte bo instängda resten av livet som de är väldigt sociala katter som vill vara med familjen. Giraffen äter också strumpor och har varit opererad två gånger på grund av det och har mumsat i sig all veterinärvård till november. Så vi håller tummarna att han håller sig frisk. Han har problem med andra hundar som vi även kommer att få jobba mycket med. Sist men inte minst han hoppar skithögt och går inte att ha lös på gården och han hoppar säkert ut från balkongen också. 

På plussidan finns en jättefin och snäll hund som vill alla väl förutom katterna då ;) som gillar att få beröm och som verkar lättlärd. Glad mest hela tiden och svansen går i ett när man pratar med honom. Sover fint på nätterna, äter som en galning och gillar att ligga nära. Så han har bara på några dagar kommit oss nära och kärt. 

Men till alla som funderar varför jag har tagit en till hund som inte skulle ha flera så säger jag bara. Nej jag skulle inte ha en till men ibland vill ödet annorlunda. Vi håller nu tummarna att det här går bra och att alla kommer att trivas ihop :) :) :)




Inga kommentarer: