fredag 8 augusti 2014

Hundmötesträning

Som Tyson kommer att bli en stor och tung kille så är det dax att ta tag i allt han behöver träna på. Jag har ingen lust att tampas med en 30 kgs klump sedan när han har kommit upp i vikt igen. Så igår torsdag bestämde vi date med Anna och Elza för hundmötesträning. Vi träffades på en väldigt neutral plats. Tyson har aldrig varit där och Elza är van att träna där. Vi började att möta varandra på stort avstånd. Ingen reaktion och köttbullarna var goda. Fullt fokus på mig. Vi gick lite närmare efter ett tag och ingen reaktion där heller. Till slut stod vi så nära varandra att Anna kunde få min telefon och ta kort. Tyson stod på löst koppel och ingen reaktion utan tittade var jag var hela tiden. Vi avslutade det hela med att ta en promenad tillsammans och Elza ville väl kolla lite närmare på killen men det tar vi en annan gång. Vi har bestämt träff idag med för en promenad. 

Mäkta stolt över killen som fick en stor guldstjärna. En stor guldstjärna till Elza med som inte brydde sig om killen alls hon heller. På slutet så satt Elza utanför min bil och jag och Anna pratade lite. Tyson brydde sig inte om det heller och somnade in tungt. Jobbigt att jobba lite. 

Kamelerna skaffade sig en egen träning som jag hade glömt att stänga grinden. Sambon fick jaga dem över bygden. Så det blev ingen kvälls promenad igår som de var väl motionerade. Men det var tur att det gick bra och att de inte var borta för länge. Astrid hade varit ute och sprungit på en väg så det hade kunnat gå illa. Xena kom i alla fall när Sambon ropade på henne. Värre var det med Astrid som hoppade och skuttade för brinnande livet. 


3 kommentarer:

malin sa...

Undra om jag inte träffade den där Elza på agilitytävling i Vimmerby för några helger sen. Hälsa gärna till matten från tältgrannen i så fall. :)

Unknown sa...

Världen är liten Malin. Tack för senast :-)
Kanske vi kan ha kontakt på FB.
Anna Lunde'n är jag.

Ninni sa...

Spännande med ny fyrbening, och kul att träningen hittills går fint! Hoppas att det fortsätter lika bra nu för er :)