onsdag 26 februari 2014

Hur går det för Doris



Det går framåt med Doris. Anna kommer hit varje dag och hjälper mig att tvätta hennes sår så att dränet inte fastnar. Det är lite svårt själv och sambon är lite mjäkig så det är bäst någon annan hjälper till. 

Varje dag får hon antibiotika och på kvällen smärtstillande. Varje gång vi ska ge medicin är som ett litet maktspel mellan oss och i morse var det nästan 1-0 till mig. Men inte riktigt men det gick smidigare än i går kväll. När jag äntligen har lärt mig då är det slut med medicinen ska ni se. 

Annars så är Doris jättesnäll när vi ska tvätta henne. Hon ligger så fint på sidan och låter oss pilla med dränaget och säger ingenting. Jag behöver bara ha en hand på henne för att hon ska ligga kvar. Mäkta imponerad som jag alltid har fasat för den dagen då vi ska hantera Doris om hon blir sjuk. 

På fredag är det dax för dränaget att tas bort och då behöver inte Anna komma hit något mer och tvätta då klarar jag mig själv.

Annars så sover Doris mest om hon inte står vid ytterdörren och ylar om att hon vill gå ut. Men det går ju inte försöker jag säga men hon litar inte på det. 

Såret ser fint ut och vätskar inte alls som det gjorde i måndags men det är bra att dränaget för sitta tills på fredag för då är nog all vätska borta. 

Inga kommentarer: