tisdag 10 december 2013

En vintermössa blev till

 I helgen pysslade jag ihop en vintermössa till mina kameler. Det här var en ideé jag har haft ett tag och jag hittade ett bra mönster som jag sydde efter i en grupp på FB som enbart syr till sina djur och delar med sig av mönster och erfarenheter. Jättebra grupp faktiskt där man kan hitta mycket smått och gott. Xena gillade mössan minst och Astrid gick med på att ha den på sig utan att se ut som att hon skulle spy :) Men det tog tid att sy den här lilla biten och jag var helt slut efteråt som jag var tvungen att tänka på saker som jag inte är van att tänka på :) Men jag blev nöjd. Ska sy en till mössa utan den virkade kanten runt och se vilken jag tycker blir bäst. Den är är ju klart snyggast kanske men den utan kant blir nog klart användbarast eller vad tror ni. 
 

Inga kommentarer: