lördag 16 november 2013

Stadsträning och titta på träning

Idag har jag varit till min gamla hemstad och instruerat tre kvinnor i hur det kan gå till på en utställning. Jag hoppas att de blev nöjda med timmen och inte känner sig så fortkomman nästa gång de ska på utställning. Men jag ska glatt erkänna att jag inte heller var riktigt med när vi var i Växjö senaste. Var så glad för certet att jag missade att jag skulle med och springa runt ringen i bästa tik hahaha. 

Kamelerna var så klart med och de fick ligga i fikarummet och kolla på hundarna som sprang runt, runt. Jag tror att även det var lite jobbigt som de säg allt som hände men inte fick vara med. I början skällde Astrid lite men sedan blev hon tyst och fin. Efter träningen så fikade vi lite och kamelerna var med och tiggde en stund innan de skärpa till sig. Xena skötte sig så fint med de främmande människorna som hon aldrig har träffat förut. 

Efter träningen så åkte vi in till Avesta och tog en promenad förbi järnverkat och genom stadskärnan. Att gå förbi järnverket är bra som det låter hela tiden olika ljud och ibland rätt höga slamrande ljud. När vi nästan hade kommit in i staden så hörde Xena ett ljud från järnverket som hon tyckte var mycket mystiskt och stod länge och lyssnade och såg lite bekymrad ut. Hennes bekymrade öra var med på hela promenaden. När hon är bekymrad så lägger hon ena örat rakt bakåt och det andra står rakt upp. Xenas syster Cleo hon gjorde ett tak av öronen så det är något som ligger i generna :) 

 På staden så fick Xena se en hund utanför affären och det var inte ok enligt henne att den satt där. Så genom halva gågatan så hoppade hon efter mig och skällde för att den skulle inte sitta där. Ja man är en gång i stan och då skämmer hon ut en hjärtat. Vissa saker väljer jag och ignorera som det är bättre att gå framåt än att hålla på och tillrättavisa i den här situationen. Nu har vi i alla fall kommit så långt att hon hänger fast hon uttrycker sin åsikt och nästan gång kanske hon inte skäller alls. Astrid hon travade med som att hon inte har gjort annat och funderade varför inte Xena kunde uppföra sig ordenligt. 

När vi sedan åkte hem så somnade Xena av i bilen och när vi kom hem så sprang hon några varv på gården och nu sover hon skönt i soffan. Men flera stadspromenader måste vi absolut göra. Rätt trevligt att höra andra ljud ibland än tystnaden som det är här i den lilla staden.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Tyson viker ett öra bak och ett fram, ser jätteroligt ut!

Sofie sa...

Då är det absolut ett syskon drag