onsdag 27 november 2013

Så hur har det gått med foderbytet



Det har bara gått fin fint med att byta från Four Friends till Pro Plan Original. Kamelerna har gått från taskiga magar till fin fina magar där båda bajsar fina korvar nu mera än en jättehård och en rätt mjuk. Nu är konsistensen perfekt. Xena äter även lite Royal Canin 4300. Jag tycker att hon faktiskt har börjat lägga på sig lite och jag tycker att det är lite viktigt att hon kommer upp i vikt nu till vintern som hon är så förbaskat frysen av sig redan. Hur ska det bli vid -25 som det inte är så kallt än. 

Men jag är jätteglad att jag byte foder och det här fodret har jag gett i flera år innan och har fungerat perfekt så varför ska man egentligen byta när något funkar bra. Ja man tror alltid att gräset är grönare på andra sidan. 

1 kommentar:

Therese Svanbäck sa...

Fodervärlden är en djungel och hittar man ur den så är man lycklig!
Huvudsaken att den individuella hunden fungerar bra på fodret och att man vet att det är ett kvalitetsfoder.
Lycka till!