tisdag 5 november 2013

Nu tar vi tag i det här

Efter att ha tittat på första anvsnittet I huvudet på Gunde Svan så måste jag säga att han sparkade mig rätt i baken och slog mig på fingrarna med pekpinnen. För han har ju verkligen rätt i att man kan inte komma någonstans om man inte lägger manken till och tränar. Helt rätt helt rätt Gunde :) och fy på mig. Så nu tar vi och skärper till oss säger jag till kamelerna och de tittar på mig med stora ögon och tycker att matten är helkorkad för de är ju skärpa hela tiden enligt dem. Ja enligt dem får jag påpeka inte enligt mig alltid.

Så idag plockade jag fram mattan och tog fram matlagningsklockan och ställde den på 5 minuter. Som det var länge sedan vi tränade så kändes 5 minuter per kamel rätt och de skulle nog bli trötta i huvudet av det. Två gånger var blev träningen idag. Kan inte säga att träningen var så väl förbered men det var roligt och det var huvudsaken. Nu får jag försöka strukturera mig lite bättre till i morgon. 

Astrid fick gå slalom mellan mina ben vilket hon även gör väldigt bra i en åtta. Även lite snurr och sitt och ligg stod på schemat. Astrid var så sugen på köttbullarna så hon gärna ville hoppa på matten också, mitt lilla hjärta.

Xena fick träna lite position vid sidan och typ ett steg framåt. Samt sitt och ligg. Hon gjorde en fantastiskt fin serie på film på sitt och ligg där hon inte rörde rumpan något alls utan hoppade upp och la sig fint. MEN huvudet var borta på filmen hahaha jag hade ingen koll där på hur jag ställde mobilen. Snabba fina sättningar och läggningar. Hon känns riktigt bra  när hon inte är trött eller för på.

Så nu är målet en start i rallylydnad någonstans efter nyår för att kolla läget på oss tillsammans :) Lydnad till sommaren eller nästa höst.

Astrid kom in i filmen när vi precis tänkte sluta så de fick köra lite tillsammans. 


1 kommentar:

Cornelia sa...

Vad duktiga dom är!!