onsdag 13 november 2013

Nu kör vi ett foderbyte

Jag har nu under några månader haft Four Friends till kamelerna och varit mycket nöjd med deras päls. Har inte haft något foder förut som har funkat så bra på pälsen. Superglansiga har de blivit och haft bra kvalite. Men magarna har varit så där. Det gick väldigt bra att byta rakt av, inga problem och de har inte diarre av fodret men Xena har mjukt bajs och hon är faktiskt lite besvärad av det och Astrid har blivit hård i magen. Båda hundarna har också varit lite dåliga i magen till och från så nu ska jag prova att byta foder och se om det försvinner.  Mycket synd då jag har gillat fodret och det har ett mycket bra pris på påsen.

Jag går tillbaka till Pro Plan som har fungerat väldigt bra tidigare och som jag har gett mina hundar i flera år innan. Xena och Astrid får nu äta samma foder då jag inte orkar hålla på och pyssla och ha olika. Så nu håller vi tummarna på normala bajsar och att Xena ökar lite i vikt och inte behöver äta så mycket varje dag utan att vi kan dra ner lite förhoppningsvis.
 bilderna är lånade från www.animail.se

Inga kommentarer: