lördag 24 augusti 2013

Inoff i Norberg

Idag har vi besökt den inofficiella utställningen i Norberg som brukar vara en trevlig tillställning och så även idag. Fint väder och en härlig hamburgare :) Ja får man måste ju även äta på sådana här tillställningar inte bara titta och visa hund.

Vi började dagen med att träna lite i ringen innan bedömningen med två olika personer och det började lite tråkigt men ordnade snart till sig och svansen gick. Förra helgens erfarenhet fanns kvar där i bakhuvudet men var inte svår att mota bort. I bedömningen så fick vi börja med att springa runt vilket gjorde att både jag och Xena blev lite mera avslappnade för jag är också nervös och ja jag försöker inte vara det men det är inte så jäkla lätt ner det har trilskats. Xena stod snällt kvar vid hanteringen och lät domaren titta både här och där men när han drog lite i svansen så studsade hon framåt men det tycker jag är helt ok. Allt är bättre än bakåt. Idag var hon också bara så sugen på godiset och inte nervös när vi skulle ställa upp framför domaren igen. :) Hon slutade med BIR och Hp och jag var så nöjd när jag gick ur ringen. 

Väl till gruppfinalen så var vi mera avslappnade och nu var Xena väldigt bekväm i sin roll och stod fint och sprang lite ystert men vad gör det när hon inte visade några tendenser till att vara obekväm :) Vi slutade som BIG 3 slagna av Elxa och en liten pomme. Det kändes lite märkligt att bli slagen av en så liten hund hahaha 

Så kortfattat jag är så JÄVLA NÖJD idag. Både med Xena och bästa maskoten Astrid som hänger med i vått och torrt. 

Ställde upp dem efteråt på parkeringen och jag är jättenöjd med kortet på Astrid som tyvärr blev suddigt. Fotografen inte jag hade ingen koll riktigt på var fokus låg ;) Bästa kortet på henne på länge då hon inte gärna vill ställa upp sig längre för korttagning men lilla älskling. Det är förbi säger hon jag behöver inte ställa upp mig. Har kort med bra skärpa men då är hon för utdragen så ni får ta det här.

Här kommer Xenas kritik för dagen
1-årig tik med välskuret huvud och väl ansatta öron som bärs väl när hon vill. Bra bröstkorg för åldern och korrekt vinklad fram och bak och rör sig väl när hon vill. Korrekt svans och trevligt temperament. 




1 kommentar:

Eva sa...

Grattis!
Till fin kritik och placering och så.
Men allra mest till att hon verkar tycka det var helt ok att vara med! Hon är ju så läcker den tösen:)
Och jodå, Astrid är också underbar!