måndag 29 juli 2013

Vilken utflyktshelg

Nu har vi äntligen kommit hem igen eller äntligen ska man kanske inte säga när vi har haft en väldigt trevlig helg i goa vänners lag. Men det var en trång resa ner och hem för hundarna då bilen var lastad till sprickningsgränsen. Det var saker överallt och kamelerna låg på saker under filtarna och Elza fick sitta i en mycket liten bur men det verkade inte bekymra henne så mycket. Nitho han fick sitta i Annas knä fram för det var enda platsen som fanns över till honom. Det regnade lite när vi åkte och Nitho var ingen hund som uppskattade vindrutetorkarna utan ryckte till varje gång de åkte förbi honom på deras sida men det gick över. Men vi skrattade lite på hans bekostnad om vi ska vara ärliga. 

Väl framme slog vi upp tält och tog oss ett glas vin och somnade sedan gott i varsitt tält, jag i sovsäcken och kamelerna under varsitt sovtäcke. 

Lördagen det var en varm historia då hundarna fick bada två gånger för att mäkta med dagen. Jag fick hjälpa till och visa lite hundar och det var jättekul. Tack till Annica och Majan som lät mig få springa runt lite och svettas i det fina vädret. Fick äran att visa Vera som jag har visat förut och min speciella favorit Ragnar som Majan äger. Väldigt snygg hane tycker jag och nu är han en större favorit måste jag säga än tidigare. Det var även roligt att han blev bästa hane på söndagen med mig i snöret och sedan BIM med sin matte i snöret. 

Söndagen var nästan ännu varmare eller så var vi lite slitnare än på lördagen. Det stora samtalsämnet blev nästan hur vi skulle få in allt i bilen utan att hundarna skulle tuppa av på kuppen men det gick bra vi fick in bilen i skuggan en stund innan vi åkte vilket var tur. Supertrevlig helg som vi måste göra om men då kanske med ett bättre tält. Mitt tält gick sönder i ena kupolpinnen så kanske måste det slängas. antagligen så ett nytt tält behövs inför framtiden. 

OBS bilderna kommer i lite oordning som jag döpte dem lite dumt :) 

 Bästa campingvänner i bilen på väg hem lite slitna efter två dagars gassande sol

 Jag och Anna R samtalar om något medans vi väntar på att grillarna ska ta sig. Engångsgrillen visade igen att den inte är något att ha. Hinken var guld

 Elza campinghund

 Trång bil på väg hem igen men allt fick plats. Kamelerna hoppade frivilligt in och det betyder bara att de ville åka hem också.


 Elza och Xena pratar lite taktik inför helgens bravader

 Jag somande gott i stolen när jag skulle vara hundvakt på lördagen när Anna gick till tältet för att hämta lite snacks. Jag hade badat och det tog helt luften ur mig. 

 SnyggRagnar som jag fick äran att visa. Farao Anubis Icarus. Här tränar vi lite innan vi ska in i ringen på lördagen.

 Trött Elza tycker att det är väldigt varmt men är lite kallare efter en badning.

 Jag och SnyggVera som även passade på att tugga mig på fingret så blodet ran efter fingret. 

 Vinet på fredagen

Astrid blev busig efter att ha badat på lördagen

1 kommentar:

Erica sa...

Det låter som att ni haft det jättehärligtoch grattis till BIM!