torsdag 4 juli 2013

Fullt skubb igår


Igår var vi aktiva kan man lugnt säga. Dagen började med en kort promenad som vi sedan skulle träffa en kille från jobbet och hans whippet Junior. Jag hade tidigare i veckan frågat om inte hans hund ville busa lite med Xena så vi bestämde träff igår. Nu visade det sig att lilla Junior tyckte att Xena var lite för brutal och ville inte alls springa med henne. Han var mer intresserad av Astrid. Hon måste vara en sådan där tik som luktar väldigt gott och snäll som hon är så fick han lukta bäst han ville. Xena försökte efter konstens alla regler att få igång Junior men det gick inte alls. Astrid visade i stället att hon fortfarande är en sann stakethoppare. Fårnät var ingen match sa hon och hoppade över och in i skogen. Jag som trodde att hon hade slutat med de där dumheterna :) Men duktig som hon är numera så slapp jag jaga henne för att få fast henne utan hon kom tillbaka när jag ropade. 

På kvällskvisten drog vi sedan för att träna lite och båda hundarna var med. Astrid fick hoppa lite agilityhinder. Först gick det så där som hon inte riktigt vill lyssna men sedan släppte det och hon gjorde som man sa till henne och hon var så duktig och hon tyckte att det var så roligt. Xena fick utställningsträna lite och sedan så tränade vi på det fria följet. På slutet så fick Xena leka med Annas nya hund Nito. Han sa snabbt till henne att försöker du sätta dig på mig då äter jag upp henne. Hon respekterade det kan man säga och försökte inte ta leksaken ifrån honom när de lekte. När Xena äntligen fick tag på leksaken så höll hon i den och sprang och lilla Nito efter för att ta tillbaka den.

 

Inga kommentarer: