lördag 20 juli 2013

Svettig utflykt

Idag tog jag och Anna en promenad upp på Bisbergsklack. Vägen upp var inte så jobbig men vägen ner det var verkligen något att bita i för båda ben och fötter. Kamelerna eller en kamel drog på friskt i sin dragsele och hon fick där och då lära sig vad sakta och stanna är för att vi inte skulle åka kana hela vägen ner igen. Alltså matten var inte så nöjd när hon drog iväg över stenarna och det hala barren som låg överallt och gjorde att skorna fick noll fäste. Men det gick bra och vi kom ner helskinnade. Väl uppe på klacken så tog vi en pause där vi nöjt av utsikten och åt några körsbär från Annas trädgård och kamelerna fick var sitt ben att tugga på. Astrid hög in på sitt innan det landade på marken och Xena tittade på tills Astrid var färdig då kunde hon börja jonglera med sitt ben. När vi kom hem så var jag så trött att jag slocknade i nästan tre timmar, det var länge sedan jag gjorde något som sög musten ur mig så mycket som den här promenaden. Astrid var nog den som var piggast faktiskt efter utflykten. På vägen när så gick vi förbi en till utsiktplats och den platsen bara måste jag ta med mig sambon till och kanske en liten utflykt. Där fanns även ett torn som man kunde klättra upp i och jag tror där att utsikten är otrolig. 

Mamma du behöver inte vara rädd, jag hade koll på kamelerna och de tänkte inte ramla ner ;)


Inga kommentarer: