torsdag 25 juli 2013

Liten minisemester

I morgon åker jag och kamelerna, Anna och hennes lurvbollar på en minisemester till vinthundsspecialen i Stockholm. Vi ska göra en favorit i repris och tälta i anslutning till området och jag gjorde det förra året tillsammans med  Anna som har faraohundar. Anna kommer även i år att komma dit och tälta så det blir en favorit i repris eller anledningen till att jag åker dit och tar med mig Anna är för att vi ska heja på andra Anna som ska ställa ut. Så i morgon packar vi in tre stora hundar och en liten i min lilla skoda fabia som idag ska få sig en service innan vi åker så den klarar av strapatsen bra. Så det kommer att bli trångt trångt i den lilla bilen men finns det hjärterum så ska det väl finnas stjärterum men det visar sig när vi har packat bilen om allt får plats eller om någon får vara hemma. Men det hoppas vi väl inte.

Kamelerna har i alla fall provtältat idag när jag satt upp tältet i trädgården. Så två dagars tältning blir för Xena en två dagars träningshelg i att ta det lugnt och titta på en massa människor och så klart sova i tält :) Gick ju bra med Astrid förra året så det ska väl gå bra nu också hoppas jag.

Ni får följa oss på Instagram under helgen under namnet maya_piraya


2 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad roligt det låter! Var i sthlm är tävlingen? Hoppas det går bra med bilfärd och tältboende nu :)

Hanna aka Lilla My sa...

Låter som en underbar helg! Ha så trevligt :)