tisdag 14 maj 2013

Sjuksköterska varje måndag

Varje måndag så delar jag medicin för en hel vecka till Astrid. Många tabletter blir det och i framtiden flera tabletter som dosen brukar ökas med tiden. En burk florinef räcker i 25 dagar för oss och det är den medicinen som brukar ökas med tiden. Tur i oturen är att den är relativt billig och kostar lite över 100 kr burken. Men igår gjorde jag en rejäl tabbe, trött i huvudet efter en hel dags pluggande glömde jag bort att köpa florinef och när hon skulle ha kvälls medicin var alla tabletter slut. Apoteket i vår stad var stängd och jag fick glatt sätta mig i bilen och åka tre mil för att köpa lite medicin. Tur att vi har ett kvällsöppet apotek i närheten. Så otroligt klumpigt av mig bara men jag har kanske lärt mig att köpa lite tidigare än när allt är slut ;-)

Inga kommentarer: