måndag 27 maj 2013

Nu lägger vi fokus på

Jag känner mig grymt taggad inför tävlingslydnadsgruppen och det känns fantastiskt roligt att ha hittat några att träna tillsammans med för det har jag verkligen saknat. Igår fick jag även en fråga om jag inte ville gå på rallylydnads handledning en hel helg. Det hade jag så gärna velat men jag jobbar den helgen. Så jäkla typiskt faktiskt men kanske kan jag byta helg om jag ligger i lite i sommar. 


Nu kommer allt fokus att läggas på lydnad och rallylydnad och det känns som helt rätt beslut. Det ska bli awsome :) Jättekul att Träna Astrid igen också sak det bli. Hon har nog saknat det tror jag. 

Det kommer att bli en underbar sommar med sikte på start i rally under sommaren och lydnad under vintern. Jag är helt säker på att vi kommer att fixa det :)

1 kommentar:

Anna sa...

Jättekul, jag är också sugen på att testa rallylydnad!

En fråga om rasen, din blogg har gjort mig intresserad av faraohunden, men som alltid är det svårt att hitta riktigt bra info om mentalitet och annat. Jag får känslan av det jag läst hittills att de är "svårtränade" och att man inte kan ha dem lösa pga jaktinstinkt, men du verkar ju - framgångsrikt - göra båda de sakerna? Förstås handlar det om inidivder men du vet hur jag menar, om man generaliserar verkar det vara den här mer negativa bilden som kommer fram. Hur upplever du att det är?