söndag 12 maj 2013

Bakdelskontroll på film


Idag tog vi fram den lilla pallen igen och körde lite bakdelskontroll och frambenskontroll så klart. Nu hade polletten trillat ner från förra gången och Xena tyckte att det var riktigt roligt. Det roligaste var ändå innan vi började träna och jag placerade ut pallen och fixade med kameran och stativet. Så underbart att äntligen ha ett stativ att använda sig av. När jag pysslade med att få det rakt så satte sig Xena bredvid pallen och såg ut som att ska vi inte köra snart och hon låg även en stund bredvid den sötnosen. Roligt att hon uppskattar pallen. Även jättekul att hon fattar att hon ska gå runt pallen. Det går sakta men jag är så stolt över henne som det var första gången vi provad det här. Hon gillar att arbeta och är så framåt och jag hoppas att jag ska förvalta det rätt.


1 kommentar:

Malin Dogparkour Stockholm sa...

Så himla duktiga!! Jag vet hur svårt det kan vara att träna den typen av hund... :) det kan man inte tro när man ser Kora idag. :P