söndag 8 januari 2012

Vi jobbar på formen

Som mitt nyårslöfte är att vi ska komma i bättre form så försöker jag även hålla det löftet. Vi tar det lite lugnt först för att sedan öka så vi inte tappar motiovationen :)

Så jag och Astrid har börjat gå ensampromenader utan de andra kamelerna. Eller först går vi allihopa för att sedan lämna två hemma och fortsätta promenera. Rätt skönt men idag var det jobbigt jobbigt för matte. Efter halva vägen började jag fundera hur jobbigt det egentligen var. Så jobbigt att jag kunde dö tyckte jag men kämpade vidare på våran snabba promenad. Dagens km blev nästan 9 km och då var två av dem lugna kilometrar med Maya och Anka.

Planen är att gå runt 7 k varje dag i snabbt tempo. För att övergå till att springa i vår. Vi måste ju komma i form för hur ska vi annars kunna springa runt på agilitybanorna i sommar. Nej vi måste ha kondis. Eller i varje fall jag hahaha.






8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter fint. Det är riktigt skoj att springa med hund faktiskt. Vi ses!

Humlespunk sa...

Ho ho, sådär tänker jag också - att jag måste förbättra kondisen för att hänga med på agilitybanan. Turligt nog kom halkan med vintern, så själva löpningen lade jag på hyllan. Men långpromenaderna består, det är riktigt skönt tycker jag. Och hundarna, då :)

Kul med faraohundar och agility, hit måste jag kika tillbaka! :)

Sara sa...

Hejja hejja vad duktiga ni är smart att börja lagom så du inte tröttnar :)

Arlo sa...

Så klart ni ska ut och springa tillsammans i vår! Det är superkul!Kämpa på!

Grabbarna boys sa...

9 km...inte dåligt säger vi bara!!
Även om två av dem var lugna!!
Vov o kram!

Christina Klosterberg sa...

För min del handlar det om att bara få komma ut på en promenad. Bara jag blir frisk då ska jag bli inspirerad av dina mål!

Ann-Margret o Vinja sa...

Kan tänka mig att man måste ha en väldans bra kondis om man ska köra agility.
Ser jobbigt ut att gå i all snö som ni har också.

Kram

Ninni sa...

Åh, samma nyårslöfte som mig då :p Vi håller oss till 5km-rundor de dagar det är tråkväder men ska gå 10km fina dagar (vilket borde bli några gånger/vecka iaf) och så ska jag se till att äta lite mer ordentligt osv... Och så ska damerna såklart få springa lösa ofta. Waha måste ha toppkondition till LCn i sommar :D