tisdag 3 januari 2012

Mål 2012

Nu har jag ändrat lite igen i flikarna och satt dit mål 2012 och nyheter i stället för resultat och kritiker. Nu känner jag mig nöjd med flikarna :)


Ja vad hade vi för mål. Jo de gäller ju bara Astrid då och hon ska få slita kamel i år :) Vi har som mål att ställa ut lite i år men inte åka allt för långt. Blev väldigt sugen när jag var på hundmässan så nu är det dax igen efter två års vila på den fronten. Sedan funderar jag om vi ska köra någon lure coursing i år och det lutar åt inte. Men kanske starta på tävlingar som är på nära håll.


Men det vi ska lägga lite krut på är rallylydnaden och agilityn. Jag vill att vi ska plocka ett diplom i fortsättningsklassen och förhoppningsvis starta i avanceradklass. Sedan vill jag även satsa på en pinne i hopp eller agilityklass men för det så behövar vi träna lite mera. Men jag har som mål att satsa på det. Ska vi köra agility så blir det ingen lure coursing som det är ansträngade nog för en kamelkropp om man vill tävla mycket.


Men sedan har jag funderat och funderat på lydnaden och jag vill starta i lydnadsklass 1 under året. Har någon tävling som jag har tittat på som första och självklart skulle jag vilja ta ett första pris en om vi startar är ett tredjepris första målet. Tror att rallyträningen, lydnadsträningen och agilityn kan vara bra för varandra. Jag hoppas det som två av dem är väldigt positiva och roliga sporter som då även kan göra lydnaden roligt för oss. Även lite mera infallsvinklar på hur vi ska träna roligt för lydnaden kommer vi nog att få. Lydnaden är svår tycker jag som den lätt blir lite stel och tråkig. Men jag ska försöka göra den rolig och inte så stel. Ja vi får se hur det går.


Lydnad och agility är även sporter som vi kan hålla på med i närheten därav också satsningen på dessa. Vi vill tävla LC men det kostar pengar och tar mycket tid i form av att åka hela Sverige och i dagsläget är inte det någon bra ekonomisk ide för mig som student. Sedan är också målen vi har haft inom den sporten avklarade :)


Nej i år nya mål och färdigheter. Så vi kan fortsätta och utvecklas.


3 kommentarer:

Katarina sa...

Tack för din kommentar, Sofie! Jag har faktiskt funderat på bur då vi blir bortbjudna - som ett alternativ till munkorg.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad duktig du är som sätter upp mål och planerar. Ser att många som skriver bloggar är duktiga på det.
Själv är jag jätte usel att planera, iaf så mycke som du gör. Fast i år finns det ju inte så mycke att planera. Vinja ska ju paras i mars när hon löper, sen tar det ju ett tag innan hon kommit i form igen. Jag hoppas att vi ska kunna hinna med nån elitspår tävling i höst men det är ju några skaer som måste klaffa. 1, Hon måste hunnit få lite kondis. 2, Vi måste komma med och inte bli bortlottade.
Sen är det ju mening att en liten ska med hem så det blir ju en hel del att göra med den lilla.

Tror föresten också att det kan vara bra för din kamel att varva dom olika träningarna. Kameler verkar ju inte lika "självgående" som en schäfer utan mera en "passar det inte mig så skiter jag i det" hund. Absolut inget illa menat för alla raser är ju olika.

Just nu är det mulet och +3 grader ute, än så länge inget regn. Hoppas prognosen stämmer för den säger vi skulle få lite sol idag :)

Ha en bra dag du och alla kamelerna.
Kram

Anna sa...

KÖR SOFIE!!!!
Jag tror på dig och tycker att du har både bra och rimliga mål! Det där fixar ni! :)