måndag 23 januari 2012

Så här gick det med utmanningen slalom

Ja förra veckan så sa jag att vi skulle lära oss slalom backlänges men det gav vi upp som sagt. I stället försökte vi oss på slalom framlänges i stället. Här kommer resultatet





Maya som är väldigt fixerad vid händer har svårt med den här övningen som hon vill kolla på mina händer. Så helt ska jag inte hålla i någon godis men det är ju en liten fördel om vi skulle lära oss slalom. Ska också säga att jag och Maya inte har tränat så mycket på det här. Vi tänkte fortsätta i veckan med samma sak. Så en ny film kommer på söndag om hur det har gått.





Astrid å andra sidan fattar allt så fort och hon är inte lika bunden vid händer som Maya. Vi har kanske tränat tre gånger på det här så hon fattar fort kamelen. Som ni även ser på filmen så är hon ivrig att ta första porten snuttan. Jag tycker att hon är riktigt duktig. Så vi tränar vidare på det här i veckan också och kanske kanske kommer det en släng bakåt på nåt sätt också. Men jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet om vi tänker på tre träningar i kanske högst en kvart per gång. Hon är snabblärd.


Ingen tenta till helgen så i veckan ska vi träna mycket. läsa böcker och träna det låter väl skoj



4 kommentarer:

Anna sa...

Ser ju jättebra ut :) Klart de är snabblärda, de är ju faraohundar :-)

Humlespunk sa...

Najs :)

Och visst är det intressant att se skillnaderna mellan hundarna när man tränar? Mina två trul-bollar är himmelens lika på många sätt, men som natt och dag ändå. Roligt :)

Britt Marie o Rudi sa...

Bra jobbat! Fortsätt så!

Zallek - Kellaz sa...

Vad duktiga ni är. Fastän du har haft så mycket att göra. Kul att se skillnaden mellan Astrid och Maya också.