tisdag 11 januari 2011

Promenad med midjebälte

Nu när vi promenerar med midjebältet så försöker jag få lite struktur på själva promenerandet. Jag vill att de ska gå framför mig och inte sacka för mycket så jag kan snubbla på kopplen. Sedan har vi kämpat med att stanna betyder stå still där komandot kom. Inte stanna och vänd er om och gå mot mig eller stanna vänd er om och promenera runt. Nu börjar de fatta vad det betyder. Vi har haft lite menning skiljaktigheter när det gäller det.

Nu försöker jag även lära in ett komando för nu går vi fort framåt. Det känns som att det är på gång. Det gör ju promenaderna mycket lättare både för mig och dem. Allt trassel med kopplen är inte kul. Sedan gör det ju inte saker lättare med att Anka inte alls är sugen på att gå på min vänstra sida. Men det börjar också ge sig. Lite struktur börjar i att få...skönt

Inga kommentarer: