fredag 24 juli 2009

Nu har jag beställt

Nu är jag trött på att Royals foder fortsätter att öka hela tiden. Jag gillar Royals hundfoder men tycker nu att smärtgränsen börjar bli nådd. Sist jag handlade kostade en säck 4300 649 kr och det tycker jag börjar bli för dyrt. Så jag har bestämt mig för att prova ett nytt foder som heter Standardt Extra och är ett svenskt foder. Har hört att många vinthundar äter det här fodret och funkar bra på det. Så det ska bli intressant att prova. En 15 kg säck kostade 459 kr och det är stor skillnad mot 649 kr så jag hoppas att det här fodret kommer att vara bra och att hundarna gillar det.

Notan slutade på en 15 kg säck Standardt Extra och en flaska 300 ml salmopet laxolja och priset blev 627 med frakten. Det kallar jag ett kap. Om man beställer över 400 blir frakten 19 kr och man får fodret till dörren. Vill man ha fodret hemkört efter fyra och på en speciell tid kostar det lite mer. Nu ska det bli intressant och se hur fort det går innan kartongen står här på trappen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett toppenfoder :) .. standardt alltså!

Anna sa...

Standardt Extra är kanonbra!! Har haft det i 1 år nu till Thira och Udi.

Innan åt de RC 4800 och det var den enda fodret jag provat som de höll vikten på. Men jag tyckte kvaliten skiftade väldigt från säck till säck. Sen när de också höjde fodret från 519kr till 659kr över en natt så började jag leta annat!

Hade hört gott om Standardt och bestämde mig för att prova. Är verkligen helnöjd. Hundarna äter med bättre aptit, blanka fina pälsar och de fick SÅ mycket mer energi. Jag betalar 435kr för 15kg i våran djuraffär.

Synd bara att de inte har kattmat också till Knopfler. Han älskar Stadardt extra nämligen och det är svårt att få i honom kattmat också ;-)

Cattis sa...

Men hörrö du du, skulle inte vi dela på en säck? Är det från Ludvika det kommer?