lördag 27 december 2014

Men det ska väl gå.....eller.....jo

Ja nu har jag verkligen utmanat mig själv. Den 7 februari ska jag och Tyson tävla i nybörjarklass i Fagersta. Ja ni läste verkligen rätt och ja jag måste verkligen ha fått hjärnskakning. Men jag är så intresserad av hur Tyson kommer att reagera på själva situationen så jag var bara tvungen. Vi har inte alls tränat rally men vi har tränat freestyle. Ja ni läste även där helt rätt men hur svårt ska det vara att komma runt en rallylydnadsbana. Ja det kan nog bli rätt svårt men vi antar utmaningen. Jag är som sagt mest nyfiken på hur han ska reagera och vill utvärdera det. Hur han fungerar i den situationen med andra hundar och om han kan prestera. Har valt den här tävlingen enbart på att vi kan åka och träna i hallen och att han nästan är själv i den när vi ska gå banan. Att det inte är så mycket störning av andra hundar. Bra för oss. Jag ser fram i mot detta. Sedan får vi se om vi ska åka hem och dra något gammalt över oss.

Även Xena är anmäld till den här tävlingen men sedan får vi se om hon ska starta eller inte.

Inga kommentarer: