fredag 12 december 2014

Ibland blir det verkligen inte som man har tänkt sig....

I går besökte jag och Xena veterinären och jag fick heller inte det goda beskedet som jag ville ha. Veterinären kan idag inte säga vad som felas min fina tjej utan ordinerar oss 1 månads vila och sedan får vi se var hon står efter en månad. Kanske är problemet kvar kanske är det borta. Är vi kvar på samma ställe så får vi diskutera vidare. 

Grymt bra veterinär fick vi i alla fall träffa. Han matade Xena med godis när han märkte att hon var nervös och och var lugn och fin under undersökningen. När han väl fick ta i henne så stod hon snällt kvar och sedan efter undersökningen fick hon lite mera godis. En förståndig veterinär med andra ord. Tror fler skulle gå kurs hos honom. En veterinär som jag verkligen fick ett förtroende för. Det negativa var att han pratade engelska men han pratade inte invecklat så jag förstod nog 95%

Så nu känns det surt och jobbigt. Xena skulle ställas för första gången i championklass på Stora Stockholm i helgen men det får vi stå över. Det hade varit så kul att se henne konkurrera med de andra championtikarna. Surt för uppfödaren med som skulle ha uppfödarklass och nu blir det inget som Xena inte kan vara med. Nej det känns verkligen inte bra. Det här drabbar inte bara oss utan en till.  :(

Så nu ska jag ta mig ett snack med brorsan här hemma att han får ta och skärpa till sig. Ska syrran vara i vila så måste han axla rollen som kurshund och träningshund. 


Inga kommentarer: