tisdag 16 december 2014

LOVE IT!! en fröjd att klippa klorna

Nu har jag haft den här klotången från Millers ett tag och jag är fantastiskt nöjd. Det är som att klippa genom smör. Det går lätt och smidigt och det låter inget. Hundarna tycker också om den och reagerar inte lika mycket på kloklippningen idag. Det enda som stör mig är att piggen som håller tången i låst läge. Om man har tången upp och ner så att säga så vill piggen gärna låsa tången men ja det är ju bara att ta bort piggen. Har man en hund med väldigt grova klor så kanske man ska ha en större tång då jag upplever att hålet inte är jättestort i tången. Men som jag jag vet inte. Grymt bra tång i alla fall kommer aldrig mer att använda mig av det andra hatobjektet hemma. 

Här även investerat i en kloslip som är helt grym. Den låter lika mycket som en rakapparat ungefär men inget som hundarna reagerar på efter att ha fått lite gott i samband med att man sätter på den. Xena som inte gillar kloklippning tycker att den är helt ok och står still även Astrid. Tyson han tycker att den är lite äcklig men står ut. Väldigt skönt att få bort de vassa kanterna då jag först klipper klorna och sedan slipar. 

Det man ska tänka på är att man inte slipar för länge på klon på samma ställe utan att man rör på slipen och att man slutar slipa ibland. För att sedan fortsätta och att man håller i klon. Anledningen varför att man ska sluta slipa är för att man inte ska ge hunden en brännande känsla i klon som kan komma om man slipar för länge. 

Det positiva med FUrminators kloslip är
  • Den har två sliplägen. 
  • Den ligger bra i handen och man känner inte av vibrationerna efteråt.
  • Den känns inte klumpig
  • Den har en lampa som lyser så man ser väldigt bra hur man slipar. STORT PLUS
  • Det är med ett extra slip
Det negativa med FUrminator kloslipen är
  •  Jag har bara upplevt en negativ sak och det är att slipbladet glider under tiden man sliper. Att det glider neråt och att man då inte kan utnyttja hela hålet som finns för klon utan bara nederdelen som gör det lite trixigt att slipa. Har dock inte provat utan skyddshylsan som det dammar en hel del.
Jag har även provat Ostern som finns som kloslip och jag gillar den bättre.  Men det är kanske bara för att slipbandet satt där det skulle på den. Annars är det väldigt lika maskiner men Ostern har ingen lampa. Kan hända att det andra slipbandet sitter bättre som jag fick med men jag har inte provat det än. Som vanligt har jag handlat på Csigoras. Bara älskar servicen.




1 kommentar:

Pälsklingar - aussie Loke och pudeln Gaia sa...

Milles klotång, den enda rätta! Den enda jag använder på trimmet. =) Man kan sätta exempelvis lite kludd att smeta upp "pigglåset" mot. =)