torsdag 13 mars 2014

Första träningen utomhus igår

Igår så stoppade jag in kamelerna för att åka och träna på en grusparkering. Det var lite kulet men så skönt att kunna träna ute i solen och på ett torrt ställe. Nu väntar vi bara på att gräsmattorna ska torka upp så vi kan ha riktigt härliga träningar ute. Nu går det inte att sitta på dem och vila mellan passen så vi tränar lite lätt än så länge.

Astrid tyckte att det var roligt och lekte t.o.m med en leksak och det händer inte ofta men igår så hände det. Tyvärr så har hon helt plötsligt fått för sig att det inte går att sätta sig vid min sida. Hon ville helt enkelt inne. Vet inte varför, kanske var hon rädd för att jag skulle trampa henne på fötterna då hon har börjat sätta sig med fötterna rakt ut. Ja, ja vi får börja om och klicka in henne så är det nog snart löst.


Xena var också duktig och jag blir så imponerad av henne varje gång att hon är så arbetsvillig. Fast hon blir fort trött den lilla snäckan så hon fick bara träna lite kort för att inte trötta ut henne. Men jag är imponerad att båda hundarna klarade högerhandlingen så bra.


Men nu fram för flera träningar utomhus. Idag ska vi kanske åka och spåra om jag hinner skriva lite på datorn och min uppgift innan vill säga.

Inga kommentarer: