torsdag 12 september 2013

Ont i magen

Allt började i förrgår med att Xena blev lös i magen  och spydde på kvällen och så har det fortsatt fast nu har hon diarre och kräks inte. Igår försökte jag med att ge henne små portioner mat över dagen med hennes vanliga mat och canicur som sambon frågade om jag inte hade hemma. Det stod helt still i mitt lilla huvud på den fronten men det var ju bra att han var med den här gången på vad som funkar. Som tur är hade jag lite pasta hemma så det fick hon. Natten gick bra med ett besök på gården men idag har hon bajsat diarre igen. Men nu har jag tagit bort all mat och hon har fått två små mål under dagen med fisk och klibbigt grötris. Nu hoppas jag att det ska hjälpa och även en nu spruta canicur pasta är införskaffad. Funkar inte de här små målen med mat ja då blir det fasta för fröken så magen verkligen lugnar ner sig.

Det trista i det hela är att vi igår och idag skulle ha varit på utställningsträning och på lördag är det lure coursingträning som jag hade tänkt åka på och låtit Xena springa för första gången. Men det blir det kanske inget av med får då måste hon ha kommit igång med maten för att kunna springa. Men det är väl inte hela världen men så typiskt :)

Så vi ligger mest hemma på soffan och softar förutom några svängar på gården. Tänker att hon ska ha det lugn så magen lugnar ner sig så tomten får faktiskt duga för busfia även om hon inte är så imponerad.

Inga kommentarer: