fredag 4 februari 2011

Ja varför gör jag så :)

Jag försöker hitta ett nytt tänk angående lydnadsträningen. Det är lite svårt och ibland blandar man ihop saker :) och det har jag gjort nu. Försöker träna efter Memea Mohlins bok Lydnadsboken. Det är ju helt annorlunda mot hur jag är van att träna.

Ivarjefall när man ska lära hunden att sitta i position ska man säga sitt till hunden och inte bry sig om hur den sätter sig. Man ska i stället ställa sig i rätt position och belöna. Ja så det var så jag tänkte men det blev ju fel då. Jag skulle ju inte följa med hunden tills den sätter sig.

Tack för att ni påpekade det :)) Har ju annars tränat så som du beskrev det Ann-Margret.

1 kommentar:

Anna G sa...

Tänkte oxå på det men skrev aldrig något. Det är såå många saker som jag har klart för mig i teorin när jag ska träna men ändå gör fel sen när jag väl sätter igång. Mitt största problem är tålamodet. Jag går alltid för fort fram.