söndag 25 november 2007

Lös mage kapitel IV

Ja jag kanske ska uppdatera mig om Astrid mage. Kan med förtjusning berätta att den är fina fisken.

Böt som sagt till Pro Plans lax och ris. Bitarna var ju lite mindre och Astrid gjorde som vanligt och kastade i sig maten. Hon märkte rätt snart att den fastnar i halsen när man är som en grävskopa med munnen. Hon hostade och grejade några dagar men äter nu mycket lugnare, tror hon har fattat grejen. Till och med Maysan var lycklig i några dagar och väntade uppe i trappen för att käka middag och frulle. Men nu är hon som vanligt igen. Hon väntar ett tag för att se om det dyker upp nått som är godare och om det inte gör det, äter hon kanske. Annars bantar hon till nästa mål mat.

Men om vi ska återgå till Asta bastas mage så har den aldrig varit bättre men lite rundare tror jag allt att hon har blivit. Får hålla lite koll här maten kanske gör att hon blir rund. Rund ska hon inte bli räcker att en är det här i huset.

Nej nu ska jag gå och sipa lite vin igen.

2 kommentarer:

Mirrekex sa...

Hej! Ja man blir bara sur. Prpplan har jag hört är ett bra foder. Så det verkar ju fortfarande stämma hihi. Nu ska jag snart gå sova. Ha det gott. Syns i morgon kramis

Mirrekex sa...

proplan ska det ju stå såklart hihi